Çok İyi Diziler Neden Çok Kötü Finaller Yapar? Son Zamanların En Çelişkili Finali: Game of Thrones


Game of Thrones, Lost, Dexter, The Vampire Diaries... Bunlar dizi tarihinin en kötü finallerini yapan dizilerden sadece birkaçı. Ama şimdi sadece Game of Thrones'tan bahsedeceğiz. Bildiğiniz üzere dizi bir süre önce final yaptı. Uzun bir süre oldu diyebiliriz. Buna rağmen şu an anladığınız üzere bazılarımız etkisinden hala kurtulamadı. 






Aklımızı kurcalayan bir soru varlığını sürdürüyor: "Yıllarca kendisini izletmeyi başarmış bir dizi neden bu kadar kötü bir final yapar?” Böylesine büyüleyici bir dizinin tüm başarısını finaliyle yok sayamayız elbette. 
Üstelik iki sezon arasındaki uzun bekleyiş bile bizi yıldıramadı. O kadar bağlandık ki aklımızın sınırlarını zorlayan teoriler bile ürettik. Bazen tutturduk ama çoğu zaman yanından bile geçemedik. 






Buna rağmen Game of Thrones saçmalık derecesinde kötü bir finali kendisine layık görerek dizi tarihinin en kötü finalleri arasına adını yazdırdı. Hem de altın harflerle. Hatta kendisine "En Kötü Final Yapan Dizi" tahtının sahibi bile diyebiliriz. 






Bir hikayenin mutlaka bir amacı vardır ve o amaca ulaşması gerekir. Tüm yazarlar ve senaristler bilir ki amacına ulaşmayan hikaye tutarlığını kaybeder ve başarısız olur. Senaryonun da karakterlerin de amaçları vardır ve bu bir anda yok sayılamaz. Eğer yok sayılırsa mantığını kaybeder. 







Öyleyse çok iyi yapımlar bunu neden yapar? Hazır olun. Çünkü bir soru diğerini doğurur. 



Unutulmaz olmak için mi? Kulağa mantıklı geliyor. 






Daenerys Targaryen onca yolu ölmek için mi yürüdü? Bu kadar basit değil diye düşünmek isterdim ama sonuç buraya varıyor. 



Seneler süren Demir Taht'a yürüyüşünü, kendisini kaybederek insanları katledip hem de onu en çok seven kişi olan Jon Snow tarafından öldürülmesi için mi izledik? Deli Kral olarak anılan babası gibi olmayacağını söylemiş ve tahta yürümek yerine çok kıymetli vaktini ve askerlerini köleleri kurtarmak için harcamış olan bir insandan bahsediyoruz. 








Finalde izlediğimiz Daenerys kesinlikle başka birisiydi. Senarist sezonlar boyunca işlediği karakteri unuttu ve finale başka bir Daenerys yerleştirdi. 






Güçlü ve akıllı bir kraliçeden Deli Kraliçe'ye dönüştürüldü. Oysaki Daenerys finale kadar başına gelen her şeyle mücadele edebilmiş bir kadındı; onca şeyi başardıktan sonra delirip kendini kaybedecek bir kadın değildi. 





Ne oldu da teslim olan insanların üstüne ejderhasıyla ateş püskürtüp katleder oldu? Buna ejderhalarından birinin daha ölümünün sebep olduğunu düşünmek istesem de pek mantıklı gelmiyor. Duyduğu acı bile bir anda karakterinden vazgeçip başka birine dönüşmesini açıklayamıyor. 





Amaca göre Daenerys ve Jon Demir Taht'ın ortak sahibi olarak Yedi Krallık'ı yönetmeliydi. Her şey bunu işaret ediyordu. Biz Yedi Krallık'ı yönetip çoluk çocuğa karışmalarını beklerken ikisi de tahtın sahibi olamadı. 




Bir dakika! Yoksa biz Jon Snow'un Aegon Targaryen olma yolculuğundaki hikayesini de mi boşuna izledik? Başladığı yere geri dönsün diye mi? Yıllarca Jon Snow'un gerçekte kim olduğunu merak ettik. Geçmişe gidip gelerek bir sürü sahne izledik ve sonunda kendisinin Yedi Krallık'ın gerçek sahibi Aegon Targaryen olduğunu öğrendik. Haliyle de tahta oturmasını bekledik; tahtın diğer sahibi olan Daenerys Targaryen'ı öldürüp Night Watch'a sürülmesini değil! 



Her şey Üç Gözlü Kuzgun Bran Stark'ın Yedi Krallık'ı yönetmesi için miydi? Zaten Üç Gözlü Kuzgun olmuşsun daha ne istiyorsun? Tüm zamanları ve mekanları görebilmesi yöneticilik yetisinin olduğu anlamına gelmiyor. Ne yazık ki Bran'la o Yedi Krallık'ın yedisi de çöker. 







Dünya seni bu çelişkiyle hatırlayacağına unutsun daha iyi. Sorun mutlu ya da mutsuz final değil; esas amacından sapmış ve kibrine yenilmişliğin finali olması. Game of Thrones sırf unutulmamak adına ardında bıraktığı bu kötü finaliyle hatırlanmaya devam edecek; mantıksızlığıyla birlikte. 





Yine de sezonlarca bizi tatmin etmeyi başarmış bir diziden bahsediyoruz. Finaliyle kötü hatırlayacağımız bir dizi olmasını istemezdik. Yeni bir final çekmeleri dahilinde bu sonu unutmayı kabul edecek çok fazla insan olduğunu biliyorum. Ama bu sadece bir hayalden ibaret! (Meğer biz Game of Thrones'u bitirmeden onlar aynı evrende geçen yeni bir dizi projesi için kolları sıvamış bile.) 





Dragon bile bu kötü sona tepkisini koydu ve ateşiyle Demir Taht'ı yok etti. Nihayetinde ortada taht falan kalmadı. Amaç hiçbir şey değilse bile bu Demir Taht'a sahip olabilmekti. 






Cercei cadısı bile yıllarca hüküm sürdü ama Daenerys ve Jon böyle bir finale kurban gitti.


Game of Thrones'un unutulmaz olmak için kötü bir final yapması gerekmiyordu. O zaten ne yaparsa yapsın unutulmaz olacaktı. Çünkü çok iyi bir hikayesi vardı. İlk bölümünden itibaren bunu çok iyi işledi. Bunca birikim ve tecrübeye rağmen hırslarının esiri oldu. Bu yolda hikayesini, karakterlerini ve hatta seyircisini bile kurban etti. Akıllarımızda hep şu şekilde kalacak; unutulmamak için kendisiyle çelişen bir dizi olarak.


Yorumlar

  1. Diziyi hiç izlemedim ancak kötü final yaptığını duymuştum. Bilerek yapıldığı konusuna katılanlardanım ben de. Bir de şöyle bir şey seri filmlerde de her yeni bölüm öncekileri hatırlatır nedense. Beklentiyi karşılayamamak diyebiliriz sanırım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, kesinlikle bilerek yapıldı ne yazık ki... Değerli yorumunuz için teşekkürler.

      Sil
  2. Ya bu dizi çok popüler biliyorum baya tanınmış herkes izliyor bir ben bakmadım. bende de şu var çok izlenen göz önünde bulunan popüler filmleri ve dizileri izleyesim gelmiyor nedense.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Finali ne kadar kötü olsa da gelmiş geçmiş en iyi dizilerden biriydi. Bu nedenle popülerliğini dikkate almayıp izlemenizi kesinlikle tavsiye ederim.

      Sil
  3. Game of thrones a başlamaya üşendim çok bölüm diye🙈. Oğlum anne izledeyip duruyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İzlemeye başladıktan sonra bölümler daha fazla olsa da hiç bitmese diyeceksiniz. :) İzlemelisiniz.

      Sil
  4. Çünkü web sürümüne tıklamaz iset bloğu takip edemiyorum 🤗 girişteki yazıya istinaden ve dizinin finali son sezonu hakikaten kötüydü final kitabını okumadım belki ondan belki değil ama kötüydü yaa 🙈

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Web sürümüne tıklamayınca fotoğraflar olması gereken yerlerde olmuyor. Aslında bunun için yapmıştım o uyarıyı. Bunu fark etmemiştim ama söylediğiniz iyi oldu. :) Kitapları da dizi kadar iyi ama sonu umarım böyle olmaz.

      Sil
  5. Selamlar blogunuzu takipteyim sizde blogumu takip edip son yazıma yorum yazarsanız çok ama çok mutlu olurum :)

    YanıtlaSil
  6. Ayyyy çok şey söylerim de öyle giderim diye geldim de şu yazı her şeyi yeterince özetlemiş zaten :))

    YanıtlaSil
  7. bende izlemedim, kötü finaller rastlantısal değil, kasıtlı bence :)
    çok güzel yorumlamışsın teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle kasıtlı. Ben teşekkür ederim. :)

      Sil
  8. Zombi dizisi vardı Znation sonunu hiç anlamadım gerçekten de kötü finaldi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlk sezonunu biraz izlemiştim ama finalinin kötü olduğunu bilmiyordum. Değerli yorumunuz için teşekkür ederim. :)

      Sil
  9. Zaten Lost dizisinden sonra ben hiçbirine şaşırmıyorum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlk darbeyi ben de Lost'la almıştım. :)
      Haklısınız, şaşırmamak lazım artık. :)

      Sil
  10. Son sezonu izleyeceğim bende daha izlemedim. Takipteyim sizi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keşke hafızamdan silip tekrar izlesem ve sonunu değiştirmiş olsalar. :) Teşekkürler ve iyi seyirler. :)

      Sil
  11. maalesef kitabın yazarı george martin kendi ayağına sıktı. kitapları bitirdikten sonra diziye uyarlasaydı belki de bu kadar kötü bitmeyecekti

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle. Her şey farklı olabilirdi.
      Teşekkürler.

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar