Kibritlerin Yanışı


"Kalbim yanıyor, Dedektif."
"Sana da merhaba, Suçlu!"
"Merhaba, Dedektif! Sen de hissediyor musun bu yanışı?"
Başını salladı.
"Gittikçe harlanıyor."
"Yine ne sakarlık yaptın da tutuşturdun kendini? Kaç kez kibritle oynamayı bırakmanı söyledim! Çocukluğundan beri bırakamadın şu alışkanlığını."
"Ama çok eğlenceli. Kibriti kutusunun üstüne diklemesine yerleştirip baş parmağımın yardımıyla işaret parmağımla hızla vurduğumda havada uçarak yanışını görmek müthiş!"
"Sen yanmayı ona sor."
Afalladım.
"Kalbine mi nişan aldın?"
"Ben değil, Dedektif."
"Kim?"
"Herkes. Dünya'da yaşamış ve yaşayacak bütün insanlar. Hepimiz birbirimize nişan aldık. Bazen gülümsüyoruz. Yüzümüze yayılan o birkaç saniyelik naif gülümsemede kalalım istiyorum. Fakat zaman belki de durmayan tek keskin şey. Saniyeleri tutabilseydim ne kıymeti olurdu, değil mi? Zamanın önüne geçemem, saati durdurabilsem bile bütün saatleri durduramam. Bütün saatleri durdursam da zamanın aslında saatle bir ilgisi yok."
"Neyle ilgisi var?"
"Zamanla. Sadece zaman."
İçimdeki Dedektif

Yorumlar

  1. Voovv harika...
    Eskiden sadece ng diye bir blog vardı. Siz de takip ediyordunuz diye hatırlıyorum. Çok iyi yazıyordu o da. Bir bilginiz var mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle teşekkürler. :)
      Maalesef blogunu kapattığından beri NG ile iletişim kurmadım, o yüzden pek bilgim yok.

      Sil
    2. Tüh ya o da çok iyi yazıyordu. Keşke kapatmasaydı.

      Sil
    3. Gerçekten çok iyi bir yazar. Umarım geri döner.

      Sil
  2. Zamanı durdursak değişir mi her şey? Mesela mutlu olduğumuz bir anı sonsuz kılabilir miyiz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değişmemesi için lazımdır belki. Mutlu olduğumuz bir anı, zamanı durdurmadan da sonsuz kılabilmenin de yolları vardır elbet. Bunu bulmak lazım. :)

      Sil
  3. Zaman bizim için bir ömürlükten olsa gerek. Doğuştan ölümümüze kadar geçen bir zaman. Oysa bizden öncesi var olan ve bizden sonrası var olaack olan bir zaman. Bizler yaşadığımız sürece bizden öncekilerin mirasıyız. Bizden sonrakilerin de geleceğin. Mutluluğu zamana sığdırmak gerek. Mutluluk içinde huzuru bulmak gerek. Her nefesin hakkını vermek gerek.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Söylediklerinize katılıyorum. Her soluğumuzun değerini bilip ona göre yaşamalıyız. Teşekkürler.

      Sil
  4. Zaman çok önemli ama ne kadar verimli kullanıyoruz muamma...

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar