Tersine Dönmüş Kara Delik ve Hız Treni


"İçimdeki bu öfkeyi yok edemiyorum, Dedektif. O kadar öfkeliyim ki, çığ gibi büyüdükçe büyüyor. İçimde tutamıyorum, kontrol edemiyorum. Her şeyi herkesi kırıp parçalamak istiyorum. Çok öfkeliyim. İçimde bir karanlık var diyemem Dedektif, içimde tersine dönmüş bir kara delik var. Her şeyi dışarı fırlatmak istiyorum."
Gözlerini kısıp bana baktı. 
"Neden ağlıyorsun?"
Boğulacakmış gibi oldum. Kelimelerim birbirine dolanıyordu.
"Çünkü... Gerçekten bilmiyorum. İçimde bir şeyler kırılmış olabilir ve bu..."
Başını eğdi ve "Devam et lütfen." dedi.
Burnumu çekip başımı iki yana salladım. Ellerimi yumruk yapıp çabucak gözlerimi sildim.
"Bunu tarif edebilecek bir kelimem yok."
İnanmayan gözlerle bana baktı.
"Oysaki çocukken okul çantanda dört tane sözlük taşırdın." dedi.
"Böyle biri olmaktan nefret ediyorum, hep ettim. Bir şeyler var yolunda gitmeyen. Çözemiyor, ne olduğunu bulamıyorum. İçimde bir şeyler ölüyor, Dedektif ve ben bunu durduramıyorum. Hız trenine binmişim de kontrol bende değilmiş gibi. Ya trenden atlayıp öleceğim ya da hiçbir şey yapmadan durmasını beklerken acı çekeceğim." diye hızlıca konuştum.
"Seni anlamadığımı söyleyemem. Aynı trendeyiz ve ben o kara delikten doğdum." dedi.
İşte bunu merak ediyordum. Dedektif, o kara delikten doğmuştu. Bana biraz bilgi verebilir, diye düşündüm ve merakla sordum.
"Orada tam olarak ne var?"
"Çok güzel şeyler var; çok kötü şeyler olduğu gibi."
"Peki hangisi daha fazla?"
"Sana sayısal veriler vermem zor. Biliyorsun, sayısalımız pek iyi değil." dedi.
"Ama görsel hafızamız iyi."
"Beni yakaladın." diye güldü.
Ona bakmayı durdurdum, umutsuzca.
"Orada ne kadar olduğunu söyleyemem Suçlu, sana ne kadar olduğunu söyleyemem. Çünkü ben de bilmiyorum. Bunu bizim için sen keşfetmelisin."
"Nasıl?"
"Neden şöyle yapmıyorsun; bir gün istemesen de orayı keşfedeceksin ama belli ki şimdi değil, zamanı gelmemiş. O yüzden neden bırakmıyorsun?" diye sordu.
"Bırakmak istiyorum. Başka biri olmayı. Ama bunda pek başarılı olamadım. Sayısız denemelerim başarısızlıkla sonuçlandı."
"Ne demiş Samuel Beckett: "Hep denedin. Hep yenildin. Olsun. Yine dene. Yine yenil. Daha iyi yenil." "
"Yenileceğini bildiğin savaşa girer misin?"
Omuz silkti.
"Neden olmasın? Yapacak daha iyi bir şeyim yok ya."
"Mantıklı." diye mırıldandım.
"Neye öfkelisin?" diye sordu bu kez.
"Kendime, insanlara, kitaplara, filmlere, gezegene, rüyalara, gerçeklere... Her şeye. Her şeye."
"Neden?"
"Bilmiyorum. Sanırım beni kırdıkları için."
"Seni kırmalarına izin verme." dedi.
Başımı iki yana salladım.
"Buna nasıl izin vermem? Bir kitabın ilk sayfasına dokunduğum anda teslim oluyorum ben." dedim.
"Seni kırmalarından haz alıyorsun değil mi?" diye güldü.
Onu sadece gülerek yanıtladım.
"Dert etme." dedi, "Gülmek kadar ağlamak da ihtiyaç, kırılmak da!"
"Haklısın." dedim, "Belki de bunu kabullenmeliyim." diye başımı salladım.

Bazen gerçekten o kadar haklıydı ki zihnimi açıyordu. Üzülmek de yaşama dahildi işte. Diğer her duygu gibi öfke de hissedilmesi gereken bir duyguydu. O halde kendimi ve insanları kabullenecektim, o kitaba dokunacaktım, o filmi izleyecektim, rüyaları ve gerçekleri görmeye devam edecektim ve böylece daha iyi yenilecektim. Belki bir gün yenecektim. Ama şimdi değil. Gelecekte bir gün. Bugün ise kendi isteğimle yeniliyorum.

İçimdeki Dedektif


Yorumlar

  1. Ne güzel bişey okudum ben 🤗

    YanıtlaSil
  2. hıhım evet yapacaksın evet en sonda dediğin gibi. şirin bir yazı bu, biçok yerde gülümsedim, daha önce de yazmıştın detektifli yazılardaaan :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler. :) Sayfanın sağ tarafında yer alan Seri yazısının altındaki İçimdeki Dedektif butonuna tıklayarak yazıların hepsine ulaşabilirsiniz. :)

      Sil
  3. Yanıtlar
    1. Yorumunuz diğer birçok yorum gibi spam klasörüne düşmüş. Bu durumu bugün fark ettim. Üzgünüm ve yorumunuz için teşekkür ederim.

      Sil
  4. Aaa ben zannettim ki alıntıı😱

    YanıtlaSil
  5. Çok iyi olmuş.👍

    YanıtlaSil
  6. çok güzel yazmışsın, yüreğine sağlık :)

    YanıtlaSil
  7. kaleminize sağlık, gerçekten güzel yazmışsınız.

    YanıtlaSil
  8. Ne güzel bir yazı. Yorumları okuyana kadar alıntı sandım ben de. Yüreğinize sağlık. Bugün uğramışsınız, mutlu oldum. Teşekkür ederim. Sevgi ve selamlarımla 😊🤚

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nedenini bilmediğim bir şekilde İçimdeki Dedektif yazı dizinini insanların çoğu alıntı olduğunu düşünüyor. :) Değerli yorumunuz için ben teşekkür ederim.

      Sevgilerimle,

      Sil
  9. Kaleminize sağlık. Gerçekten çok derin ve özel bir yazı olmuş. Merak ile bekleyeceğim serinin diğer yazılarını da :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, beğenmenize gerçekten sevindim. :)

      Sil
  10. iyi geceeleer geçerken bi uğradım hihi :)

    YanıtlaSil
  11. Bence de hayatı bir bütün olarak kabullenmek en iyisi galiba gülmek de ağlamak da hayatın bir parçası

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ve bunun farkına varmak gerekiyor. Teşekkürler.

      Sil
    2. Rica ederim, zaten bunun farkına varamazsak çok acı çekiyoruz.

      Sil
  12. Bu yazıyı siz mi kaleme aldınız? çok güzel olmuş Emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ben yazdım. Dilerseniz serinin diğer yazılarına sayfanın sağ tarafından ulaşabilirsiniz. Teşekkür ederim.

      Sil
    2. Vakit buldukça okuyacağım, böyle özgün yazıları çok seviyorum. Çok güzel.

      Sil
    3. İstediğiniz zaman, efendim. :)

      Sil
  13. Yazımı bu kadar iyi anlayıp yorumladığın için çok teşekkür ederim. :)

    YanıtlaSil
  14. Hayat bir bütündür, mevsimler gibi. Yağmurlu veya güneşli bir havayı tercih edip diğerini reddedemezsin. İstemiyorum diyemezsin ki, bütünün içinde herşey zaten yaşam dediğimiz heyecandır. Güzeldi...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşte insan bazen ikileme düşebiliyor, diretebiliyor imkansızlıklar için. Değerli yorumunuz için teşekkürler.

      Sil
  15. Öyle güzel ki, başlangıçta bir kitaptan alıntı sandım. Emeğinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  16. Öncelikle ben de inanmayan gözlerle bakıyorum çünkü sizin ifade edemeyeceğiniz bir şey olamaz. Kendinizi çok güzel ifade ediyorsunuz.
    İkinci olarak, insan başka biri olmamalı :) Kendimiz olmalıyız ama bunu lütfen kişisel gelişim kitaplarındaki gibi algılamayın. Kendimizle yüzleşmekten bahsediyorum. Duygularla yüzleştikçe aslında şans diye bir şey olmadığını başımıza gelen şeyleri bizim yaptığımızı anlıyor insan. Ama bunu sizi yargısız dinleyen biri olunca fark edebiliyorsunuz. Ben terapiye gittim mesela öyle fark ettim. Herkesin yolu farklıdır. Kimseye akıl veremem ama insanın kendisi olması güzeldir.
    Üçüncüsü de instagram hesabınız var mı? Sizi instagramda paylaşmak istiyorum. Hiç olmadı blog linkini paylaşırım

    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bahsettiğiniz şeyler çok güzel, bunun için size teşekkür ederim. İnanın yorumunuz benim için çok önemli. :)

      Blog linkini paylaşabilirsiniz, buna sevinirim. :)

      Sil
  17. Boa tarde comecei a seguir o seu blog.

    YanıtlaSil
  18. Gerçekten çok etkileyici. Kalemine sağlık *-* Büyük bir zevkle okudum :)

    YanıtlaSil
  19. Harika yazıyorsunuz yazmayı hiç bırakmayın okudukça keyif alıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Bunu duymak gerçekten güzel.

      Sil
  20. Merhabalar.
    İnsan, yenileceğini bildiği savaşa bile girmelidir. Kesin yenileceğini nasıl öğrenecek? Yenilerek! Ya da talihi yaver gidip belki de bu savaştan muzaffer çıkacaktır.
    Güzel bir paylaşımdı. Kaleminize ve yüreğinize sağlıklar dilerim.
    Sağlıklı, koronasız ve hayırlı günler dilerim. Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, değerli fikirleriniz ve yorumunuz için teşekkür ederim.

      Sil
  21. Merhabalar.
    İnsanın duygu ve düşüncelerini kelimelere dökerek paylaşmak gibisi yoktur. Hayat, biz insanlar için sürprizlerle doludur. Herkesin sürprizi bir ayrıdır. Ne insan dünyaya gelirken, ne de yaşarken asla adalet yoktur. Yani sizin anlayacağınız bu dünya adaletten yoksun, ama sevgi temeli üzerine tesis edilmiş. Eğer bu sevgi de olmamış olsaydı, bizlerin bu dünyada tutunacak hiç bir şeyi olamazdı.

    O kadar güzel kurgulayıp kaleme almışsınız ki yazınızı, büyük bir keyifle ve zevk alarak okudum. Kaleminize ve yüreğinize sağlıklar dilerim.
    Selam ve saygılarımla birlikte sağlıklı ve hayırlı günler dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz diğer birçok yorum gibi spam klasörüne düşmüş. Bu konu için üzgünüm demekten başka bir şey gelmiyor elimden. Yeni fark ettim. Güzel düşüncelerinizi benimle paylaştığınız için çok teşekkür ederim, çok kıymetli.

      Saygılarımla,

      Sil
  22. Kesinlikle tüm duygulara ihtiyacımız var. İyi duyguları alalım, kötüleri iteleyelim dersek işler iyice sarpa sarıyor. Kabul etmeli ve yolumuza bakmalıyız. Yeniliyorsak da iyi yenilmeliyiz :)
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunu kabul etmek çok önemli. Değerli yorumunuz için teşekkür ederim. :)

      Sevgilerimle,

      Sil
  23. Boa tarde Zaman. Parabéns pela excelente matéria.

    YanıtlaSil
  24. Gerçekten harikaydı. Kitap yazmayı düşünüyor musunuz? :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Yazıyorum ama henüz yayınladığım bir kitabım yok. Belki ileride olur. :)

      Sil
  25. Çok güzel yazıyorsun, ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar